Rahva Raamat logo
Categories
triangle icon
Rahva Raamat logo
Categories
Books
triangle icon
Audiobooks
triangle icon
E-books
triangle icon
Games
triangle icon
Stationery
triangle icon
Gifts
triangle icon
Music & Movies
triangle icon
Electronics
triangle icon
Special offers!
triangle icon
delivery icon

Shipping is free

home icon

TEA JA TOIMETA 42. 24 ÜLDOSKUSTE MÄNGU 5–7AASTASTELE LASTELE

TEA JA TOIMETA 42. 24 ÜLDOSKUSTE MÄNGU 5–7AASTASTELE LASTELE
gallery icon
Gallery

TEA JA TOIMETA 42. 24 ÜLDOSKUSTE MÄNGU 5–7AASTASTELE LASTELE

Tea ja Toimeta väljaanded on ilmunud alates 1990. aastast Tallinna Pedagoogilise Seminari alushariduse ja täiendusõppe osakonna eestvedamisel. Peale Tallinna Pedagoogilise Seminari liitumist Tallinna Ülikooliga tegeleb Tea ja Toimeta kogumike väljaannetega Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituut. Käesolev Tea ja Toimeta väljaanne on 42. kogumik, mis on ilmunud eesmärgiga toetada lasteaiaõpetajaid lapse arengu kujundamisel, õppe- ja kasvatustegevuse läbiviimisel, tutvustada õpetajatele oma praktilisi kogemusi ja pakkuda nõuandeid lapsevanematele. 

Kogumikus on Berit Silvija Kondratjev esitanud praktilise materjali 24 mängust laste üldoskuste kujunemise toetamiseks. Kaasajal rõhutatakse kvaliteetse alushariduse kättesaadavust ja võrdsete võimaluste loomist lasteaias kõikidele lastele. Koostatud mängud pakuvad lastele võimalust aktiivseteks tegevusteks ja toetavad laste üldoskuste kujunemist. Autor on materjali koostamisel tuginenud Koolieelse lasteasutuse riiklikule õppekavale. Olulise põhimõttena on autor lähtunud ka õpetajapoolset soosteretüüpide teadvustamisest, mis aitab tagada lastele võrdseid võimalusi mängude läbiviimisel.

Raamat algab sooteadliku pedagoogika lühikese kokkuvõttega, millele järgnevad mängude kirjeldused. Igal mängul on pealkiri ehk mängu nimi. Peatükid on jagatud koolieelse lasteasutuse riikliku õppekava järgi:
* mänguoskused;
* tunnetus- ja õpioskused;
* sotsiaalsed oskused;
* enesekohased oskused. 

Peatükkides on esitatud eraldi mängud 5-6- ja 6-7aastastele lastele. Iga mängu alguses on stereotüüpne arvamus, mis on vananenud soorolle kinnistav arvamus ja mida see mäng aitab kummutada või ümber lükata. 

Eesmärkide all on esimesena välja toodud soolist võrdõiguslikkust edendav eesmärk ja selle järel kaks kuni neli üldoskuste eesmärki. Mõnel mängul mahub nelja eesmärgi hulka ka mõni valdkondlik eesmärk. Eesmärgid saab samal kujul lisada nädalaplaani. 

Välja on toodud osalevate laste arv. Mõned mängud on mõeldud tervele rühmale, mõned gruppidele (neid saab kasutada Hea Alguse metoodikat järgivates rühmades või tavapärases grupitegevuses). Nimetatud on kõik vajalikud vahendid, millega peaks end enne mängimist varustama (sh kogumiku lisad). Aja paremaks planeerimiseks on ära mainitud umbkaudne kestus ja soovitatav koht, kus mängu mängida. Mitmeid mänge on võimalik mängida ka õues. Mängu käik on võimalikult arusaadavalt lahti kirjutatud kirjelduses. 

Mõned mängud on mitmeosalised. Aruteluküsimuste all on esitatud küsimused, mida lastelt pärast mängu küsida. Arutelu täidab olulist rolli eesmärkide kinnistamisel ja laste teadmiste avardamisel. Arutelu võib korraldada kohe pärast mängu või hiljem meeldetuletuseks (vastavalt laste vajadustele). Tähelepanekud kujutavad endast õpetajale mõeldud väikest sooteadlikkuse meelespead, mida tuleks mängu mängides või arutelu ajal silmas pidada. 

Kogumiku lõpus on esitatud mängudes kasutatavad lisad (väljalõigatavad pildid jms), edasiseks tutvumiseks soovitatav lugemismaterjal ja kasutatud kirjanduse loetelu.

close icon

Permanently out of stock